Akupunktúra

• Kardiovaskulárne ochorenia – hypertenzia, arytmie, palpitácie, tachykardia, ateroskleróza, dyslipidémia
  • Poruchy funkcie štítnej žľazy – hypotyreóza, hypertyreóza

• Neurologické ochorenia – paréza tvárového nervu, neuralgia trojklanného nervu, parkinsonova choroba, alzheimerova choroba, diabetická neuropatia, epilepsia, tinnitus, syndróm nepokojných nôh
  • Bolesti rôzneho druhu – bolesti hlavy, migrény, bolesti zubov, chrbtice, kĺbov, svalov
  • Chronické bolesti pohybového aparátu, reumatologická artritída, artróza

• Poúrazové a pooperačné stavy

• Psychosomatické ochorenia, chronický únavový syndróm, tetanický syndróm

• Psychické ochorenia – depresie, úzkosti, nespavosť, syndróm vyhorenia, závislosti

• Alergie, senná nádcha, chronická nádcha, astma, oslabená imunita

• Dermatologické ochorenia – akné, opary, žihľavka, atopický ekzém, psoriáza, seborea, rosacea

• Ochorenia GIT – afty, reflux, žalúdočné problémy, nafukovanie, celiakia, histamínová intolerancia, crohnova choroba, hemeroidy
  • Gynekologické problémy – poruchy menštruačného cyklu, bolestivá menštruácia

• Urologické ochorenia – zápaly močových ciest, inkotinencia

• hemofília
  • akútna psychóza
  • tehotenstvo, hoci v závere tehotenstva je úspešne využívaná na otočenie plodu alebo vyvolanie pôrodu
  • U dojčiat sa uprednostňuje akupresúra pred akupunktúrou

• Poruchy funkcie štítnej žľazy – hypotyreóza, hypertyreóza

• Chronické bolesti pohybového aparátu, reumatologická artritída, artróza

• Poúrazové a pooperačné stavy

• Psychosomatické ochorenia, chronický únavový syndróm, tetanický syndróm

• Alergie, senná nádcha, chronická nádcha, astma, oslabená imunita

• Gynekologické problémy – poruchy menštruačného cyklu, bolestivá menštruácia

• Urologické ochorenia – zápaly močových ciest, inkotinencia

• hemofília
  • akútna psychóza
  • U dojčiat sa uprednostňuje akupresúra pred akupunktúrou

Akupunktúra je alternatívna liečebná metóda, ktorá je súčasťou tradičnej čínskej medicíny už viac než štyritisíc rokov. Jej základ vychádza z taoistickej filozofie, že zdravie človeka závisí na rovnováhe dvoch polarít – jin a jang. Akupunktúra usmerňuje správny kolobeh životnej energie čchi a tým navodzuje rovnováhu jin a jang.

Jej podstata spočíva v cielenom ovplyvňovaní organizmu tým, že sa podráždia presne určené miesta na povrchu tela. Tieto miesta nazývame akupunktúrne body. Akupunktúrne body sa nachádzajú na akupunktúrnych dráhach, ktoré prestupujú tkanivami a vnútornými orgánmi, a ktorými prúdi energia čchi. Stimuláciou bodov dochádza k uvoľneniu a rozprúdeniu čchi k jednotlivým tkanivám a orgánom, čím ovplyvníme ich funkciu, zvýšime prietok krvi v danej oblasti a podporíme regeneračné procesy tela.

Akupunktúra ovplyvňuje a harmonizuje človeka ako celok. Zvyšuje odolnosť, obranyschopnosť a regeneráciu organizmu. Pôsobí protizápalovo, protibolestivo, tonizačne, upokojujúco, ale aj preventívne.

Výhoda akupunktúry spočíva v tom, že nemá žiadne nežiaduce vedľajšie účinky.

Mgr. Lívia Eštočinová